Иргэдийн санал гомдлын тойм

МЭДЭЭЛЛИЙН ИЛ ТОД БАЙДАЛ

Өргөдөл гомдол шийдвэрлэлтийн тайлан мэдээ

 Засгийн газрын Иргэд олон нийттэй харилцах 1111 төвд ирүүлсэн өргөдөл, гомдлын шийдвэрлэлт, тайлагналтыг хариуцан ажиллах:
2024             онд:
     ЭМТҮЧАБА нь иргэд үйлчлүүлэгчдийн санал, хүсэлт, гомдол, талархлыг олон сувгаар авч ажилласнаас 2024 онд олон нийттэй харилцах 1111 төв, төвийн захиргаа, Ерөнхий захирлын нэр дээр болон Чанарын албанд хандаж бичгээр ирүүлсэн, Чанарын албаны 85002749, Хүүхдийн эмнэлгийн тусламж үйлчилгээний зохицуулагчийн 85004495, Эх барих, эмэгтэйчүүдийн тусламж үйлчилгээний зохицуулагч 85002953 утсаар, цахим сүлжээгээр, амаар болон биечлэн ирсэн зэрэг нийт  293 тохиолдлуудад дүн шинжилгээ хийлээ.

Нийт 293 тохиолдлыг хүлээн авсан хэлбэрээр нь авч үзэхэд:

  • Засгийн газрын олон нийттэй харилцах 1111 төвөөр 66 (22.5 %),
  • Цахим сүлжээгээр 0 (0 %),
  • Чанарын албаны 85002749, Хүүхдийн эмнэлгийн тусламж үйлчилгээний зохицуулагчийн 85004495 утсаар, Эх барих, эмэгтэйчүүдийн тусламж үйлчилгээний зохицуулагч 85002953 утсаар 222 (76%),
  • Иргэд үйлчлүүлэгч биечлэн ирсэн 1 (0.3 %),
  • Албан бичгээр 4 (1.2%) тохиолдол тус тус бүртгэгдсэн байна
Нийт  тохиолдлоос:

  • Гомдол 85 % (249),
  • Хүсэлт 8.5 % (25),
  • Санал 6.5 % (19) –ийг тус тус эзэлж байна.
2024 онд:
        Монгол Улсын Ерөнхий сайдын ажлын албаны хэвлэл мэдээлэл, олон нийттэй харилцах газрын 11-11 төвөөр 2024 онд нийт 66 гомдлыг хүлээн авч, ЭМТҮЧАБА-ны даргад мэдээлж, Эмчилгээ эрхэлсэн дэд захирал, тусламж үйлчилгээ хариуцсан чанарын менежерүүдэд танилцуулж, холбогдох алба нэгжүүдэд хуваарилан, судлуулж, үйлчлүүлэгч болон түүний ар гэрийнхэн, асран хамгаалагч нартай холбогдон, цаг хугацаанд нь шийдвэрлэн ажилласан.
Судлан үзэхэд нийт тохиолдлын:

  • Гомдол - 100% (66),
Гомдлыг авч үзвэл – 66 /100%/. Үүнээс:

  • Үндэслэлтэй –35 /53%/
  • Үндэслэлгүй – 31 /47%/;
11-11 төвөөр ирсэн нийт гомдлыг авч үзвэл – 66 /100%/:
 гомдол, санал, талархал ирсэн. Үүнээс:
  • Хүүхдийн эмнэлэг – 17 гомдол нь 25.7%-ийг эзэлсэн:.

Энэхүү 17 гомдлыг  судлан үзэхэд “үндэслэлгүй”- 9 (53%), “үндэслэлтэй” – 8 (47%)  тохиолдол байна.

  • Эх барих, эмэгтэйчүүдийн эмнэлэг – 15 гомдол нь  22.7%-ийг эзэлсэн. Энэхүү 1 гомдлыг судлан үзэхэд үндэслэлгүй – 8 (53.3%), “үндэслэлтэй” – 7 (46.7%)тохиолдол байна.
  • Зөвлөх поликлиник-20 гомдол нь 30.3%-ийг эзэлсэн. Энэхүү 7 гомдлыг судлан үзэхэд “үндэслэлтэй” – 19 (95%), үндэслэлгүй –1 (5%) байна.
  • Дэмжих алба 14 гомдол нь 21.2%-ийг эзэлсэн. Энэхүү 1 гомдлыг судлан үзэхэд үндэслэлгүй”- 1 (7%), “үндэслэлтэй” – 13 (93%)тохиолдол байна.
  • Бусад эмнэлэгт шилжүүлсэн 1 гомдол
        Засгийн газрын Хяналт хэрэгжүүлэх газраас ирүүлсэн загварын  дагуу 66 гомдлыг агуулгаар авч үзвэл:
Тусламж үйлчилгээнд сэтгэл ханамжгүй– 20 /30.3%/
Тусламж үйлчилгээний хүлээгдэл чирэгдэл, ачаалал – 29 /44%/
Эмч, ажилчдын мэргэжлийн чадвар, харилцаа хандлага, ёс зүйтэй холбоотой – 15 /7%/
Байгууллагын үйл ажиллагаатай холбоотой гомдол-7 /10.7%/
Дүгнэлт:
11-11 төвд ирсэн тусламж үйлчилгээтэй холбоотой үндэслэлтэй 20 (3%) гомдлыг 100% шийдвэрлэсэн. Эдгээр 20 гомдлыг судлан үзэхэд эмнэлгийн тусламж үйлчилгээтэй холбоотой эмч, эмнэлгийн мэргэжилтэн нь үйлчлүүлэгч, түүний ар гэрийнхэн, асран хамгаалагчид биеийн байдал, хийж буй ажил, үйлчилгээгээ сайтар тайлбарлан ойлгуулж чадаагүйтэй холбоотой гомдол давамгай ирсэн байна.
Авто машины зогсоолын талаар давтан ирсэн 9 гомдлын тухайд авто зогсоолыг Төрийн өмчийн бодлого зохицуулалтын газар, ЭНЭҮТ, “нийслэлийн иргэдийн төлөөлөгчдийн хурлын 2009 оны 12 дугаар сарын 23ны өдрийн 4/27, 2011 оны 11 дүгээр сарын 09-ны өдрийн 7/66 тоот тогтоолын дагуу 2024.03.27 ны өдөр нээлттэй тендер зарлан 2024.04.15 ны өдрөөс эхлэн түрээслэгч байгууллагатай хамтран ажиллах гэрээ хийж 3 байгууллагын гурвалсан гэрээний үндсэн дээр төлбөртэйгээр ажиллуулж байна. Авто зогсоолыг ажиллуулж эхэлснээс авто зогсоолын ачаалал 30%-иар буурсан байна.
Төвийн захиргаанд тусламж үйлчилгээтэй холбоотой өргөдлөөр ирсэн гомдлын шийдвэрлэлт:
Одоогоор Цагдаагийн байгууллагаар шалгагдаж байгаа гомдол  (Хүүхдийн эмнэлэг -3) байна.
Хуульд өөрөөр заагаагүй бол хариуцсан салбарын үйл ажиллагааны статистик мэдээлэл ЭМС -н 2019 оны А/611 тушаалын дагуу  “ЭМТ-501” Хүн амын төрөлт, нас баралт, өвчлөлийн мэдээг тасаг нэгжээс хүлээн авч нэгтгэн  сар бүр    https://hinfo.mn/  Эрүүл мэндийн хөгжлийн төв HEALTH INFO SYSTEM-д 11 удаа хугацаанд нь шивж, ЭМХТ-д мэдээллээ хүргүүлэн ажиллаа.

ЭМС-ын 2022 оны А/373 тоот тушаалын дагуу https://fis.flu.mn- цахим системд өдөр тутмын орны мэдээ,   ТТӨ, АЗХХ-ын мэдээг өдөр бүр   Эмнэлэгт сууриласан тандалтын мэдээ  ба тархалтын түвшиний мэдээг тус бүр   долоо хоног  нэг удаа, Эх, нярайн төрөлтийн мэдээллийг https://health.gov.mn/ програмд хугацаанд нь шивж орууллаа.

2022 оны 550 тоот тушаалыг хэрэгжүүлэн эх нярайн эрүүл  мэндийн үзүүлэлтийг  7 хоног  бүр гарган хугацаанд нь ЭХЭМҮТ-ийн ТСА-д  tandalt2014@gmail.com>  мэдээлэн ажиллаж байна.

Тээгч эхийн бүртгэлийг   ЭМС-ын А/500 тушаалын 2.8.5 заалтын үндэслэн ЭМХТ-с ирсэн  албан тоотын дагуу ЭМС-ын А/500 тушаалын 5.2-т заалтаар  заавар зөвлөгөө өгч бүртгэлийн хийж ажилласан.

Нярайд регистрийн дугаар үүсгэх ажлын хүрээнд төрөх тасагт шинээр ажилд  орж  байгаа эх баригч нарын мэдээллийг гарган  албан тоотын төслийг боловсруулж  ЭМДЕГ-н мэдээлэл технологийн хэлтэст илгээж бүртгэл хийх эрхийг олгуулан ажиллаа.

Монгол Улсын Ерөнхийлөгчийн 2024 оны 73-р зарлигаар “Монгол Улсын Үндэсний аюулгүй байдлын зөвлөлийг мэдээллээр ханган ажиллах журам” шинэчлэгдэн гарсантай холбогдуулан 2024 оны 9 сарын 1-ээс эхлэн хоногийн мэдээг батдлагдсан маягтын дагуу цахим системд оруулж байна.

Мэдээлэл хариуцагчаас зохион байгуулах олон  нийтийн арга хэмжээний хөтөлбөр
1. Хан-Уул дүүргийн цагдаагийн 1-р хэлтсийн 115 албан хаагч, Ерөнхий боловсролын 163, 118-р сургуулиудын нийт 87 ахлах ангийн эрэгтэй сурагч, Монос, Шинэ Анагаах Их Сургуулиудын нийт 48 эрэгтэй оюутан залууст “Эрэгтэйчүүдийн эрүүл мэнд-Нийгэмд эзлэх байр суурь” сэдвээр сургалт зохион байгуулсан.

2. Төвийн фейсбүүк групп болон веб хуудасны “Эмч зөвлөж байна” буланд хавдраас урьдчилан сэргийлэх зөвлөгөө зөвлөмж, мэдээлэл тогтмол хүргэн ажиллаж байна. Эх нярай эмэгтэйчүүдийн үндэсний төвийн fb group нь 2500 гишүүнтэй. “Хүүхдийн хорт хавдарын өвчлөлийн тухай”, “Эмэгтэйчүүдийн зонхилон тохиолдох хорт хавдараас урьдчилан сэргийлэх” нь сэдвүүдээр сурталчилгаа явуулж 8 төрлийн мэдээлэл байршуулан 22420 иргэдэд мэдээлэл хүргэсэн.

3. “Говьхангай мебель”, “Говьхангай буйдан”, “Соёлын өвийн үндэсний төв” болон “Зэвсэгт хүчний 303-р” ангийн нийт 940 ажилчдад урьдчилан сэргийлэх үзлэг, эрт илрүүлэгт хамруулсан. Эрүүл зөв хоололт, дасгал хөдөлгөөн түүний ач холбогдол болон халдварт бус өвчний эрсдэлт хүчин зүйлсийн талаар мэдээлэл 7 нэр төрлийн  3000 гаруй ширхэг сурталчилгааны материалыг нийт 3000 хүнд тараан мэдээлэл хүргэсэн байна.

4. Нийт 5 ААНБ, 2 төрийн байгууллага, 3 төрийн бус байгууллагын нийт 1560 ажилтан албан хаагчдад “Цэвэршилтийн үеийн амьдралын хэв маяг” сэдвээр сургалтыг нийт 6 удаа зохион байгуулсан.

Тус арга хэмжээний хүрээнд 4 зорилт 8 үйл ажиллагаа төлөвлөж хэрэгжүүлэн 95 хувийн биелэлттэй ажилласан байна.Тус зорилтын хүрээнд нийт 8 өдөрлөг зохион байгуулж нийт 9250 хүн, нийт 79 удаагийн сургалтаар 15790 хүн, 139 удаагийн сурталчилгаа хийж 32900 хүн хамруулж 7500 ширхэг 14 төрлийн сурталчилгааны гарын авлага боловсруулан иргэдэд тарааж мэдээлэл хүргэж ажилласан. Мөн төрийн 2 байгууллага, төрийн бус 2 байгууллага, 5 ААНБ-уудтай хамтран нийт 9 удаа өдөрлөг зохион байгуулж нийт 2540 иргэн хамруулан ажилласан байна. Өөрийн фэйж хуудас болон бусад дүүргийн олон дагагчтай групп хуудсууд дээр мэдээ мэдээллийг нийт 98 удаа байршуулж нийт 95700 хүн хандалт хийсэн байна. Веб хуудасны “ Эмч зөвлөж байна”  буланд эмч нарын зөвлөмж ярилцлага 9, постер мэдээлэл 98-ыг байршуулан иргэдэд зөвлөмж мэдээллийг хүргэж тогтмолжуулсан байна.